Wedstrijd: Moerdijk BWF 50- 04-09 (Zondag 12:00)

Wedstrijden voor MTB & Racefiets, overal waar een klassement wordt opgemaakt.

Wedstrijd: Moerdijk BWF 50- 04-09 (Zondag 12:00)

Berichtdoor slaurijsse » di 12 jul 2011, 14:36

All,

Ik heb toch wel het wedstrijdvirus te pakken gekregen, best een kick wanneer je klaar bent!!
Herbert stuurde van de week een bericht om 4 September deel te nemen aan een BWF 50- koers.

http://www.brabantsewielerfederatie.nl/

Wie gaat er mee, Kees, Cees, Herbert, Corne en /me?? Zo rijden we volgend jaar nog harder die 40+ is haalbaar!

Grtz,

Bas
slaurijsse
Beheerder

Re: Wedstrijd: Moerdijk BWF 50- 04-09 (Zondag 12:00)

Berichtdoor Herbert » di 12 jul 2011, 15:28

De 50- koers in Moerdijk is een rondje van ruim 5 km. Het loopt vanaf de Steenweg richting Moerdijkbrug (Zwaluwsedijk), onderlangs de A16 en langs A17 (Ketelpolder-West) weer terug via de Steenweg. Veel lange, rechte stukken en weinig bochten. Gaat dus wel hard. Wel het kleine klimmetje over het spoor naar de Moerdijkbrug. Hier het verslag van de 50- categorie van vorig jaar.

Ook dit jaar had de organisatie van Moerdijk er weer alles aan gedaan om een mooi programma te bieden. Over de drie categorieën stonden er totaal 147 renners aan het vertrek. Het selectieve parcours maakte er, samen met een goedgevulde premiepot, weer een zware wedstrijd van. Uitrijden bleek op zich al een prestatie :? .
Bij de 50min kun je er op wachten dat Guido Claessens de aanval kiest. Hoewel het peloton hem eerst wat alleen liet zwemmen, bleef hij uiteindelijk met vijf andere renners weg. Leon van Vugt kaapte de overwinning mee en bleek de snelste. John de Jong uit Made werd knap derde. Achter deze kopgroep werd er nog volop strijd geleverd voor laatste ereplaatsen en reden er kleine groepjes weg Zo haalde de jongste BWF bestuurder nu ook al zijn jaardoelstelling binnen met een top tien notering.

Is wel een zwaar parcours, maar wel een uitdaging. Bij mooi weer wil ik wel een poging wagen, goede voorbereiding voor het kampioenschap van Moerdijk op 9 oktober in Fijnaart. Is ook wel iets voor Arjo ;)
Herbert

Berichtdoor CEES » di 12 jul 2011, 19:34

Ga 5-sept naar Frankrijk BIG 4 wil daar heel aankomen
Durf het rijden in een groot peleton in een wedstrijd niet aan
Vond de ploegen tijdrit overigens SUPER tegen mijn verwachting in had er van tevoren niet veel vertrouwen en ambitie in een wedstrijd
Het zo voor mij best een paar keer per jaar gedaan mogen worden
Als ploegen maar ook als koppel tijdrit
Het zou leuk zijn als we binnen TC Klundert een groep van 8 man getraind krijgen om dit te doen
Het is wat Sebas al gemeld heeft met wat veranderingen van het materiaal zijn snelheden +40 zeker haalbaar
En dit hoef zeker geen vermogen te kosten met sponsoring zeker niet :D
Doordeweeks maakt hij kozijnen maar in het weekend onderzoekt hij de bodem!
CEES

Berichtdoor slaurijsse » ma 22 aug 2011, 11:20

Afbeelding

Wie staat er Zondag ons aan te moedigen! :D 29/30 ronden.

http://www.brabantsewielerfederatie.nl/wedstrijdkalender/33-moerdijk
slaurijsse
Beheerder

Berichtdoor Herbert » zo 04 sep 2011, 18:50

Vandaag samen met Sebastiaan onze eerste BWF wedstrijd gereden, de Omloop van Moerdijk. Totaal 50 km over 29 rondjes.
Het parcours was deels klinkers en deels asfalt, met een kort klimmetje ter hoogte van café de Put. Vanaf het begin zat de vaart er meteen goed in. In de loop van de wedstrijd heb ik nog een paar pogingen ondernomen om met een groepje weg te komen, maar je merkt wel dat je dan wat inhoud en ervaring tekort komt. Ook in de laatste ronde nog een poging gedaan om weg te rijden, maar ik blies mezelf helemaal op. Sebas heeft ook nog een poging gedaan zich te mengen in de eindsprint, maar ging wat te vroeg aan. Na 50 kilometer lag het gemiddelde op 40,2 km per uur.
Al met al een leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Ook leuk dat Frank en zijn dochter nog aan de kant stonden om ons aan te moedigen. De uitslag van de 36 deelnemers staat hier (alleen de eerste 20 zijn geklasseerd): http://www.brabantsewielerfederatie.nl/ ... itslag.xls.
Hieronder een paar foto's met Sebas in actie. Hier alle foto's https://picasaweb.google.com/1093342408 ... 1Moerdijk#
BWF Moerdijk 1 (Small).JPG
BWF Moerdijk 1 (Small).JPG (68.98 KiB) 1129 keer bekeken

BWF Moerdijk 2 (Small).JPG
BWF Moerdijk 2 (Small).JPG (77.95 KiB) 1129 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Herbert op zo 04 sep 2011, 21:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Herbert

Berichtdoor slaurijsse » zo 04 sep 2011, 20:06

Inderdaad met Herbert naar de Moerdijk rustig heen gefietst en daarna daar ff 3 rondjes rustig warm gedraaid.
Tijden het warm rijden leek het dat er maar 15 Man was maar toen de start zover was stonden er toch een mannetje of 30.
Ik merk dat ik nog niks begrijp van Koersen, maar goed de eerste ervaring is er.
Ik heb 3 keer meegedraaid in de sprint en ook een keer zat ik ver vooraan, echter ging ik te diep en gingen de longen op slot, je bent dan best een eind weg gereden en de mannen achter je de roken je gewoon op!!!
Zoals ook met Herbert deze heeft echt zijn spierballen laten zien, hij had zeker meer lef dan ik.
Volgende keer zal ik is meedraaien voorop en kijken wat dat brengt het zijn kleine ronden dus als je echt op bent stap je er gewoon uit, tijdens de koers zag je dat wel meerdere doen.
Een lastig stuk is wanneer het op een lint is getrokken om goed uit de wind te blijven een belangrijke tip is om je vooral goed door de bochten te laten lijden, dan kost het minder energie om mee te doen.
Je komt inhoud te kort om echt mee te blijven draaien er wordt niet heel hard gereden maar het lastigste en zwaarste zijn gewoon de versnellingen, die laten je benen opblazen.
Leuk.... komt zeker een volgende keer!

BFWMOER4.jpg
BFWMOER4.jpg (73.77 KiB) 1123 keer bekeken

BFWMOER3.jpg
BFWMOER3.jpg (51.67 KiB) 1123 keer bekeken

BFWMOER2.jpg
BFWMOER2.jpg (68.19 KiB) 1123 keer bekeken

BFWMOER1.jpg
BFWMOER1.jpg (66.61 KiB) 1123 keer bekeken

Voor de echte details: http://tpks.ws/BBRm

In het kort:

Duur: 1 uur 15 min
Snelheid: 40.23Gem
Hartslag: 160Gem
Vermogen: 237 Norm
Snelheid: 62,57Max
Positie: Ergens achteraan :D

Hmm, als ik zo naar de data kijk dan heb ik het me te makkelijk gemaakt had er meer van moeten maken......
En de volgende keer Herbert..... laten we dan toch maar samenwerken :D
slaurijsse
Beheerder

Berichtdoor Frank » zo 04 sep 2011, 21:38

We ( mij dochter Cindy en ik ) hebben het langs de lijn eens bekeken maar echt diep respect.
Heel goed gereden mannen.
Ik denk met een beetje ervaring dat jullie heel goed mee kunnen met dit peleton.
We hebben ervan genoten.
Groeten Frank en cindy
Frank

Keer terug naar Wedstrijd Activiteiten